onsdag, mars 22, 2006

Lärarinna

7.35 ringer telefonen. 8.25 är jag framme på skolan. Idag är jag dock i en jättesnäll klass som jag har varit i tidigare. De går i ettan och sitter just nu tysta som möss och skriver bokstaven D i sina bokstavsböcker. Vissa dagar är det lättare än andra att få betalt!
Dessutom har ett ljus tänts i tunneln. Igår när allt kändes som jobbigast sa läraren till denna lätta klass att hon snart ska ansöka om friår! Det är så gott som säkert att jag kommer vara den som får platsen i så fall. Jag kan alltså få ta över klassen när de börjar tvåan till hösten och sedan ha dem ett helt läsår.
Det känns för bra för att vara sant, men jag brukar inte vara den som är rädd för att ta ut saker i förskott. Alltså sitter jag just nu och gläds åt tanken på att det skulle kunna bli verklighet!

8 kommentarer:

Ms Johansson sa...

men wow, vilken fantastisk grej! jag håller mina och alla andras tummar för att det ska bli verklighet!

Anonym sa...

Det hade varit fantastiskt! Och fram för att ta ut glädje i förskott mer! Då har man ju iaf fått ut något bra ur det även om det skiter sig i slutändan. Vi kan inte gå omkring i detta livet och vara så ängsliga för allt som kan gå fel hela tiden. Vad bli det för liv av det? /m

Anonym sa...

Åååå, du är så värd det. Jag blir också helt stissig när jag tänker på det!

jag hoppas, hoppas, hoppas för din skull!

Fetpuss! /s

Anonym sa...

gud vad kul josefine! småttingar är roliga att ha att göra med. och jag håller verkligen med i din teori, M, att man visst det ska ta ut glädje i förskott. blir man ledsen och besviken ,blir man det i alla fall./Frida

Josefine sa...

tack, Maggan! jag behöver alla tummar vi kan skramla ihop.
det är helt klart upplagt för besvikelse. men det var så jag tänkte; jag kommer bli otroligt besviken om det inte blir av, oavsett om jag gläder mig nu eller inte.

Ms Johansson sa...

det där med att man ska ta ut glädje i förskott är så logiskt - varför kan inte jag vara på det viset?? det går bara inte, jag måste knacka i bordet och kasta salt över axlarna hela tiden! träna, träna...

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»