måndag, mars 20, 2006

Förmiddagsaktivitet

Vad hände? Blir väckt av telefonen kl 7.50. Jag ska komma och jobba kl halv två. Men istället för att i koma lägga på och somna om går jag ner i tvättstugan för att hinna tvätta nu istället för i eftermiddag. Men istället för att slänga mig i sängen och somna om när jag kommer upp äter jag frukost för att ha ätit i god tid till ett gympapass kl 10. Men istället för att slänga mig i sängen efter frukosten och somna om fixar jag vidare och tvättar fler maskiner tvätt och ger mig faktiskt iväg på det där gympapasset.
Så nu är klockan snart tolv och jag har redan tvättat veckans tvätt, gympat skivstång (otroligt jobbigt, jag är stark som en mygga), duschat och plockat undan lite. Nu ska jag fixa lite lunch och sen ta itu med eftermiddagen.
Om någon läser detta mellan halv två och halv sex: vill ni vara så vänliga att skicka mig stärkande tankar. Ska jobba med 8-åringar som styr hela avdelningen och som säger att ingen kan bestämma över dem. Märk väl att personalen inte tar itu med det här problemet. Vissa dagar känns det extra kul att vara vikarie.

Inga kommentarer: