lördag, februari 25, 2006

Stress

Jag har jobbat 4 timmar den senaste månaden. Alla undrar om jag står ut, om jag har tråkigt och hur jag får tiden att gå. Mitt svar kommer alltid direkt: jag älskar att vara ledig och jag kan inte ha tråkigt. Det finns så mycket man kan sysselsätta sig med här hemma.
Just nu vill jag på en gång:
fixa med bilderna och lära mig mer om min nya digitalkamera, lösa några kryss i min Kakuro-bok, skriva på olika texter till bloggen, lösa Sydsvenskans Lördagskryss, läsa: den på bokrean fyndade Om jag kunde älska skulle jag älska det här, månadens bra bokklubbsbok Du sköna nya värld, boken om hur jag blir av med fobier, en bok om styvfamiljer samt Barn av sin stad.
Jag borde fixa någon mat men det enda jag hinner med är väl falafel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är det nu som har skrivit Om jag kunde älska skulle jag älska det här? Känner igen den underbara titeln så väl, men kan inte komma på författaren. Och ja, jag är bibliotekarie och borde rimligen slå upp det i någon bibliotekskatalog på nätet. Men nu är jag ledig och kör den lätta vägen. /Frida