onsdag, februari 15, 2006

Good or bad?

Efter att ha suttit i någon timme och räknat dagar och kvarvarande timmar jag måste jobba för att komma upp i ett nytt villkor för nya A-kassedagar upptäcker jag något. På en undanskymd plats på A-kassans internetsida står följande att läsa: Kassan har konstaterat att kommande arbets-/studerandevillkor/förlängning är uppfyllt.

Detta innebär att när mina 60 kvarvarande a-kassedagar är slut kommer det poppa upp 300 nya. Fantastiskt! Jag som trodde att jag skulle vara tvungen att jobba två månader till innan jag kunde få nya. Men också förödande. Den lilla lilla piska som ändå slog på min rygg är nu helt borta.

1 kommentar:

Josefine sa...

ja du, Maria. jag vet inte riktigt. jag tror jag får blogga om det. så jag återkommer!
men välkommen hit. men inte så arbetslös, jag har faktiskt jobbat hela fyra timmar idag!