onsdag, februari 22, 2006

Åldersnoja

Jag tror jag måste skriva något riktigt moget. Om man tittar på de senaste dagarnas inlägg samt bloggnamnet kan man tro att jag är tolv år eller yngre. Jag har alltid haft komplex för att jag ser yngre ut än vad jag är (det sägs att jag en dag kommer uppleva det som den ultimata komplimangen). Och så åstadkommer jag detta på bloggen. Därför:

Idag har vi storstädat hela lägenheten.

Men blanda för allt i världen inte ihop detta med vuxenpoäng. Jag har någon slags allergi mot vuxenpoängsräknande. Det ligger alltid en antydan om att det egentligen är häftigast att ha så få som möjligt. Någon kanske tycker att det är för att jag har för många (färdigutbildad, sambo etc), men för mig handlar det om att jag älskar att vara vuxen. Efter flängande till olika hem under barndomen är jag så lycklig över att själv få bestämma över mitt liv. Jag vill inte att det ska besudlas av prat om läskbackar, pensionssparande och dagstidningsprenumerationer.


PS Jag är 27 år gammal. DS

3 kommentarer:

Ms Johansson sa...

om du är 12 så är jag 14 - jag blir ju bara kär i kändisar! och enligt chefen ser jag ut som 21...

Anonym sa...

Jag brukar också få höra att jag ser yngre ut. Men kanske har de gråa håren börjat framträda extra tydligt de senaste veckorna, för nu har jag fått två kommentarer som lagt på sisådär 4 år till min redan anständiga ålder. Jag föredrar motsatsen, så njut så länge du kan!/Frida

Josefine sa...

intressant, Frida! det ska jag komma ihåg!