söndag, augusti 05, 2007

Malmö!

Den här stan alltså! När ska jag börja inse att jag bor i en storstad - även på söndagar. Gick här hemma och hade en seg söndagskväll och tänkte vid niotiden att jag skulle ta en promenad. Med extremt lite batteri kvar i iPoden hoppades jag att som sällskap i alla fall skulle hinna få en spelning av Leif Erikson (ja, Maggan har lyckats till sist) och med det här på näthinnan kände jag mig ändå ganska nöjd. Jag gick iväg en bit men när det började mörkna vände jag om. På vägen tillbaka går jag förbi Folkets Park där det är folkvimmel. Debaser har någon minifestival, Cuba caféet är fullt och jag känner mig upprymd och tänker att nästa söndag ska jag minsann vara här. När jag sedan går genom Folkets Park ser jag att folk samlats kring scenen! Det ska tydligen visas film. Jag var dock för kallt klädd för att stanna och hade redan sett filmen. Så nu har jag lånat halva Maggans DVD-bibliotek och väntar på att syrsan, som var på mitt toagolv innan idag och som smet undan innan jag hann förgöra den, ska börja spela.

1 kommentar:

Ms Johansson sa...

jag är så glad att du tycker om interpol också, det värmer mitt hjärta.

enjoy dvd:erna!