fredag, juni 09, 2006

Synchronize watches

Åhhhh, vad jag önskar att jag kunde stoppa tiden just nu! Allt är bra med den här tiden på året: ljusa kvällar, total grönchock utomhus, ledighet, värme, sol och hela sommaren är framför en.
Det är en sådan befrielse att jag nu kan gå in och ut ur affärer, ja till och med anstränga mig ute, utan den ständiga kallsvetten.
De senaste tre dagarna har det också hänt något fantastiskt med min trötthet (nationaldagen var ett lågvattenmärke. Jag blev inte pigg förrän kl fem). Nu känner jag mig dock pigg och ganska energifylld. Idag har jag till och med varit uppe kl 6 utan att däcka direkt jag kom hem från jobbet. Istället tog jag ut min gamla cykel (mammas gamla från 1980) på en tur ner till Ribban. Jag älskar den här stan. På en dryg kvart är man nere vid havet och det långsträckta grönområdet längs stranden. Sedan cyklar man tillbaka på en annan dryg kvart och åker förbi en fullpackad Folkets Park fylld av musik från Cuba caféet.
Jag vill stanna nu.

2 kommentarer:

Ms Johansson sa...

vad fint skrivet, jag känner som du. idag har vi en hot date with the city och havet!

Anonym sa...

tänkte på er idag när jag också hottade till mig vid havet. tänkte att ni kanske var två av alla de snygga tjejerna som hängde där. men nope!/frida