måndag, september 10, 2007

Måndagskväll

Te, prickig korvmackor och en nygjord spellista med låtar som varenda en innehar exakt samma känsla. Jag är överdrivet nöjd med den.
Det började vid lunch idag när jag läste om Peter Jöbacks nya låt Stockholm i natt. Jag fastnade i You Tube-klippet som det hänvisades till och var sedan tvungen att ladda hem den. Kolla.
Men till sist hade jag lyssnat så mycket att jag var rädd att förstöra den. Så jag blev tvungen att snoka igenom iTunes i desperat jakt på låtar som ger samma känsla. Jag lyckades:

Nothing Compares 2 U - Ben Taylor
Du liv - Sofia Karlsson
How My Heart Behaves - Feist
I Was Wrong - Badly Drawn Boy
Kärlekens tunga - Jocke Berg & Peter Svensson
Oh horatio - Tiger Lou
Jag tyckte hon sa lönnlöv - Jens Lekman
Hallelujah - Jeff Buckley
You do - Aimee Mann
Fireworks - Embrace
Fields of Gold - Eva Cassidy
Close Your Eyes - Dot Allison
Live Tomorrow - Laleh
Josephine - Teitur
Älskar Dig, Älskar Dig Alltid - Rikard Wolff & Sofia Karlsson
The cold Swedish winter - Jens Lekman
Time After Time - Eva Cassidy

Åsså är jag jätteförkyld, spelar sjukt mycket tetris och längtar efter sällskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag trår jag DÅÅÅNAR! jag tror jag DÖÖÖÖR! det är så vackert och smäktande att... ja jag dånar och dör. har han kommit med någon ny platta eller? har inte läst texten du länkade till. i alla fall TACK för att du tipsade.
kram frida

Josefine sa...

Väl bekomme, Frida!
Känner dock inte till om det har kommit en hel skiva i släptåg.