onsdag, juli 25, 2007

Tvilling och AFV

Jag önskar mig en sak till på min födelsedag: en låtsastvilling (person född samma dag som jag). Ända sedan jag var liten och läste om folk som sökte sin låtsastvilling som brevvän har jag närt en dröm om att hitta en alldeles egen. Sökte lite snabbt på google i tron om att en låtsastvillingsöksida absolut borde finnas. Men jag hittade ingen.
Det föds ca 100 000 barn på ett år bara i Sverige. Det innebär mellan 250 och 300 barn om dagen = 300 låtsastvillingar/person. Var är ni alla 299?

Datum att undersöka i bekantskapskretsen: 16 augusti 1978.


*

För övrigt skrattar jag högt VARJE gång jag kollar på America's funniest homevideos.

8 kommentarer:

Ms Johansson sa...

vi kan inte gifta oss om du skratta åt america's funniest! bara så att du vet!

Josefine sa...

haha, kolla på det en gång och försök hålla dig för skratt! de flesta inslag är dötråkiga och snubben som har det är outhärdlig. varje gång det kommer känner jag mig skeptisk och är säker på att jag hatar programmet. men varje gång blir jag överbevisad. minst ett inslag per program får mig att skratta rakt ut!

Anonym sa...

jag skulle också vilja ha en låtsastvilling. min kompis lovisas systers förra pojkvän, de var ihop i typ 7 år och förlovade, var födda samma dag samma år typ 100 m från varandra. men träffades när de var vuxna (ok, ungdomar då). konstigt va?!
america's funniest kan jag inte heller med. men jag blir lite sugen nu när du är så begeistrad. du är ju humorn personifierad.

Anonym sa...

suck, jag kan inte uttrycka mig. lovisas syster och hennes förra pojkvän var alltså födda på samma dag.

Josefine sa...

sluta! att vara ihop med sin låtsastvilling skulle ju vara helt övernaturligt!

men frida, du ger mig decenniets komplimang! vill dock påpeka att AFV inte går under kategorin humor. det får mig bara att skratta helt enkelt. det är rätt befriande för mig eftersom riktig humor ofta får mig att bli alldeles prillig av hur smarta folk kan vara. men här skrattar man bara och sen släpper man det!
så ge det en chans en kväll när du som jag ligger som en död i soffan och har kollat på seventh heaven och inte orkar slå över!

Anonym sa...

Varför utnyttjar inte fler birthday.se lite kreativt? Här är en sökning på alla som är folkbokförda i Malmö och födda den 16:e augusti 1976. Vars'go, 15 pers, matcha på eniro och börja ring :)

T

Anonym sa...

Oops fel år, här är rätt sökning

T

Josefine sa...

T: underbart! det var just ett sådant här svar jag hade hoppats på. 4 tvillingar bara i min stad! tack så hemskt mycket!