onsdag, december 06, 2006

Vansinne

Okej, det är inget nytt men jag nöjer med mig att komma med något gammalt.
Hur sjukt är det inte att bo i den här delen av världen? Mörker och kyla är inte mina vänner. (Jag vet, det är upprörande hur varmt det är för årstiden, men jag är kan ändå inte vara annat än tacksam över att den värsta kylen låter vänta på sig).
Jag har varit imponerad av mig själv som stretat på hela hösten men idag säger hela min kropp "Stopp! Lämna landet!". Blev så sömnig kl fyra att jag inte fattade hur jag skulle kunna cykla hem. Försökte inte hålla emot utan la mig i soffan och sov en och en halv timme. Hade två uppgifter för kvällen: äta och gå 50 meter till Konsum och handla lite (jag skulle egentligen behöva gå ut och gå lite också men det insåg jag tidigt att det inte ens var lönt att eftersträva). Lyckades inte med någon av uppgifterna. Åt några mackor och låg sedan i soffan igen. Som tur var underhöll Maggan mig mästerligt på msn, annars hade hela kvällen varit bortkastad.
Nu ska jag gå och lägga mig och innan det blivit ljust igen befinner jag mig på en gympalektion.

P S Vi går inte ens in på sjukdomarna som vintern för med sig. Då måste jag panikbeställa en flygbiljett. D S

2 kommentarer:

Ms Johansson sa...

hade jag haft omåttligt med pengar och ett stabilt psyke (flygresan, du vet) hade jag tagit med mig dig till någon söderhavsö någonstans och så hade vi bara druckit vin/drinkar, dansat, slappat, du-vet-vad och solat i flera månader.

(okej, söderhavsö är kanske inte så bra, vi behöver ju en storstad i närheten. kalifornien kanske? malibu!)

Josefine sa...

åh maggan! köp en trisslott!