onsdag, november 15, 2006

It's a man's world

Precis innan jag ska ut på min kvällspromenad ringer telefonen. Skyddat nummer. En kille, gissningsvis 35 år, östgötsk dialekt, självgod men normal röst och pratar som han känner mig:

- Hej Josefine!
- Hej, vem är detta?
- Gissa!
- Men vem är det?
- Du Josse, suger du av min kuk?

Jag får sedan gå min promenad med en liten klump i magen.

Så kom gärna inte hit och säg att feminism och forskning i genusvetenskap inte behövs. Jag vill få veta hur killar kan göra så sjuka grejer. Kan ni ens föreställa er den omvända situationen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

fyfyfyfy fan. det är en otrolig kränkning att inte ens vara fri i sin egen lägenhet. var med om samma sak för några år sedan när jag hade annons inne om att hyra lägenhet. en man ringer med världens bästa erbjudande. naturligtvis ville jag kolla på den. sedan kom han till det här med betalningen, och jag vill inte gå in på vad det var han ville ha i utbyte. jag mitt väluppfostrade fån slängde inte på luren utan förklarade artigt att det nog inte var något för mig. efteråt gick jag ut till mina dåvarande sambos och nästan kräkte. fyfyfyfy fan.

Chrille sa...

Usch... Trodde inte att sånt hände annat än på Efterlyst och sånt. Jag fattar inte att du vågar gå ut.

Chrille sa...

Iofs... En gammal flickvän till mig blev lite stalkad av nån på sitt gym, efter vi var tillsammans alltså. Han höll på och ringde hela tiden, fast han sa ju vem han var hela tiden. Till slut fick jag svara i telefonen och efter det slutade han, men det var ju inte riktigt samma sak ändå.

Josefine sa...

uuu, vad äckliga folk är.
inte utan att jag funderade en och två gånger över att gå ut. tänk om det är någon i lägenheten mitt emot som håller koll på en eller nåt? men jag rådfrågade maggan och vi konstaterade att det inte är lönt att tänka så eftersom jag kommer vilja gå utanför dörren i fortsättningen, så varför inte ikväll?
men jag hatar att vara tjej.

Ms Johansson sa...

det som stör mig mest, förutom det uppenbara, är att han kallade dig "josse." ett smeknamn. fy fan vilket as! härskarteknik så det smäller om det.

Josefine sa...

precis, han ville lura mig att tro att vi kände varandra. brrrr