onsdag, juli 25, 2007

Tvilling och AFV

Jag önskar mig en sak till på min födelsedag: en låtsastvilling (person född samma dag som jag). Ända sedan jag var liten och läste om folk som sökte sin låtsastvilling som brevvän har jag närt en dröm om att hitta en alldeles egen. Sökte lite snabbt på google i tron om att en låtsastvillingsöksida absolut borde finnas. Men jag hittade ingen.
Det föds ca 100 000 barn på ett år bara i Sverige. Det innebär mellan 250 och 300 barn om dagen = 300 låtsastvillingar/person. Var är ni alla 299?

Datum att undersöka i bekantskapskretsen: 16 augusti 1978.


*

För övrigt skrattar jag högt VARJE gång jag kollar på America's funniest homevideos.

söndag, juli 22, 2007

Darling





Fyyy, VAD BRA!

Separationsångest

Efter en semester som inleddes med ny dator känns det som väldigt mycket begärt att komma tillbaka till en arbetsplats som under de närmaste veckorna inte har något fungerande nätverk.


Ta ett arbete och förstöra sina bästa år? Vem ska då sitta vid datorn?

fredag, juli 20, 2007

Gåvor

Har varit på födelsedagskalas idag. Med tanke på presentmängden det kalaset resulterade i planerar jag att nästa gång fylla 2 år.

16 augusti everybody!


PS Jag är registrerad på BR. DS

onsdag, juli 11, 2007

I Bert Karlssons fotspår

Nu drar jag. Om ni vill få en glimt av platser ni aldrig sett tidigare och samtidigt hålla koll på modet så kan ni hänga med här.

måndag, juli 09, 2007

Fall

Hade tagit en sådan rolig bildserie av hur mitt hår reagerar när det är sådär fuktigt väder som det var förra veckan.
Take a look!

söndag, juli 08, 2007

Dagens fråga

Hur ful jeansröv får man i ett par jeans för 35 spänn?

Svar kommer senare under dagen.

--------------------------

Nu vet jag vad besvikelse är.

lördag, juli 07, 2007

Min make

Siffror

Fatta vad coolt att vara född idag - 070707! De människorna kommer alltid ha ett litet coolhetsförsprång. Tills mitt barn föds, den 11 november 2011.

fredag, juni 22, 2007

Datorlycka

Jag har återfått makten över bloggen!
Som för att välkomna mig tillbaka till datorvärlden har jag fått inte mindre än två lättskrivna bokstavskombinationer i ordverifieringsrutan. Det har aldrig hänt mig tidigare. De är alltid omöjliga att komma ihåg mer än två tecken i taget. Men idag fick jag först califol och sedan kom (ett för mig även i övrigt aktuellt ord):




Det har varit en övernaturlig dag.

måndag, mars 26, 2007

Helgens fråga

Är det stalaktiter eller stalagmiter som växer från Stickys huvud?


måndag, februari 26, 2007

Ursäkta

Förlåt för att jag har varit så dålig på att höra av mig på sistone. Jag har haft fullt upp med att lamslå landskapet Skåne. Nu har jag tagit lite andningspaus. Vi ses snart.

//Vintern

torsdag, februari 01, 2007

måndag, januari 22, 2007

Mer post

Det är jag igen. Jag kan inte riktigt smälta det här. Tänk om jag under mina ungdomsår vetat hur uppskattade mina egenskaper är. Jag har ju på avstånd följt diskussionen kring mig i media och minusgrader, halka och slask var mycket mer omtyckt än jag trodde. Jag har aldrig gått på veckotidningarnas råd om att vara sig själv i alla väder, men nu har jag fått svar på tal. Jag har stått för vem jag är och nu har jag hittat äkta kärlek. Förut trodde jag att det var min mer hetlevrade kollega som var den mest populäre av oss, men nu vet jag bättre. Jag menar, han kan missa flera år i sträck utan att någon lyfter på ögonbrynen, men när jag uteblir - om så bara för någon månad - då blir det panik i stugorna.
Åååh, lycka!

Puss & kram
Da Winter

Det kom ett brev

Till alla mina fina anhängare (inte visste jag att ni var så många): I’m back!

I år valde jag att spela lite hard to get och jag kan konstatera att det verkligen har betalat sig. Jag har aldrig känt mig så här eftertraktad. Det finns knappt en enda människa som inte uttryckt sin upprördhet över min bortvaro. En del har till och med sagt sig övertygade om att jorden kommer gå under om jag inte anländer. Smickrare där. Det är så att man blir generad.
För att hålla tillbaka min hybris har jag intalat mig att ni alla överdrivit lite. Det var dock inte helt lätt idag när jag på löpsedlar runt om i stan kunde läsa om mig själv och att jag äntligen var tillbaka.

Tro nu inte att min sena ankomst kommer göra att ni går miste om något. Jag jobbar snabbt. Jag har redan bjudit på isvindar, fastfrusna cykellås, istappar, snöslask, förfrusna fötter och infrastrukturproblem.
Och sjukdomen som smittar bara genom att man tittar på varandra, och som jag så stolt givit mitt namn, kommer snabbt att bre ut sig och slå ut vårdavdelningar, dagis, skolor och arbetsplatser inom bara några dagar.

Jag vill passa på att tacka er alla för ert fina stöd. Det här kunde jag aldrig drömma om. Nu tar jag över spakarna och lovar att jag inte ska lämna er förrän i maj någon gång. Ha det bra!

Hälsningar
Vintern

söndag, januari 21, 2007

May I have your attention, please

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? 10

Vilken svordom använder du mest? Inga, typ.

Äger du en iPod? Ja, sedan två veckor tillbaka. Min bästa ägodel.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 6.13

Hur många resväskor äger du? Ingen riktig, en sån där lite mindre med hjul.

Använder du flip-flops även när det är kallt ute? Absolut inte. Jag kan bara vara barfota i skor när det är över 20 grader.

Var köper du dina matvaror ifrån? Konsum på hörnet när jag är lat. Ica Supermarket på Möllan när jag är duktig.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Vara med. Är värdelös på att ta kort.

Vilken var den senaste filmen du såg? Oj, har inte sett film på en evighet. Efter bröllopet, tror jag det var.

Har några av dina vänner barn? Ingen riktigt nära vän.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En ny dator.

Har någon någonsin kallat dig lat? Nej, men någon borde.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, sova är det enda jag är bra på. Kom med en medicin som hjälper mig att vara pigg istället.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Nelly Furtado Loose

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Vanlig!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Ja.

När var senast någon stötte på dig? Too long ago

Vad åt du till middag? Vet inte än.

Har du någonsin deltagit i en demonstration? Nej, det kan jag inte påminna mig.

Vem var den sista som ringde dig? Anna

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Pariserhjulet i Folkets Park. Annars ingen. Slänggungan är en gammal favorit men jag vet inte om jag skulle våga längre.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Funderingar kring det upptar det mesta av min tid…

Vilket riktnummer befinner du dig i? 040, proudly.

Hur många syskon har du? Ett helt, två halva, ett styvt.

Är du blyg inför det motsatta könet? Puh

Vilken film kan du alla replikerna till? Sällskapsresan 1

Äger du några band t-shirts? bob hund, Doktor Kosmos och Billie the Vision & the Dancers

När flög du senast? 1999.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? Tre

Läser du för skojs skull? Ja

Diskar du din egen disk? Nej, det gör min kära, kära diskmaskin.

Har du gråtit offentligt? Ja

Vilka gör du, önskningar eller planer? Önskningar.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Jag vill, men det går trögt för tillfället.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? Nej

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Absolut inte. Var och en betalar sitt.

Såg du på tecknat när du var liten? Givetvis.

Kan du kasta macka? Jodå.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.

Vad har du med dig in på bion? Inget speciellt.

Vem var din favoritlärare? Lisbeth Mohlin, Rolf Malmström, Margareta Svensson, Bengt Tollstadius.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar? Ja.

Har du en blogg? Ja

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? De roliga ämnena hade vi dåliga lärare i och tvärtom, så inget speciellt.

Gillar du att flyga flygplan? Ja

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Lugnhet, i den självsäkra betydelsen.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv? Inte enligt min smak

När sov du senast på golvet? 2-3 år sedan kanske.

Vilken är din favoritdrink? Strawberry daquiri

Gillar du din boendesituation? Ja

Vilken är din mammas hemstad? Stavershult

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 7

Äter du frukost dagligen? Ja

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej då

Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna? Ja, jag utsågs som syndabock när det var snackigt även när jag var sjuk.

Vilken är din favoritfrukt? Melon

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Inte just kaloriantal men jag försöker att inte handla det mest onyttiga.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 29.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, men jag börjar tappa stinget.

Tror du på liv på andra planeter? Nej

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Min chef

Tror du att Gud är man eller kvinna? Ingetdera

Vad var det senaste du åt? Frukost, mackor och flingor.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Båda

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen speciell anledning, gillade nog bara det.

Gillar du senap? Sådär

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Intalar mig själv att det är någon mening med det som gör att jag slipper något ännu jobbigare.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja tandem, så man slipper ha ansvaret själv.

Sover du på sida, mage eller rygg? Sida och rygg.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning. Har inget självperspektiv.

Har du någonsin köpt något från eBay? Nej

Tycker du om att krama folk? Ja, fast inte av slentrian.

Skulle du säga att du är trendig? Nej

Äger du en digitalkamera? Ja

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera? Jag skulle ödmjukast tacka nej.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Malmo.se-Sara

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars? Ingen

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? JA

Tycker du att du är attraktiv? Väldigt sällan

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser? Pro

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Mamma kände sig säker på att hon skulle få en flicka så det fanns inget alternativ.

torsdag, januari 18, 2007

Dagens idolbild


Barbro Börjesson

lördag, januari 13, 2007

Love story

Äntligen har jag också köpt en iPod. Ikväll fick den träffa Maggans. Det gick bra.


Jag var ny i stan.


Det verkade som att någon spanade in mig.

Vi närmade oss varandra.

I brought sexy back.

Vi hittade ett dygnet runt-öppet bröllopskapell vid Kronprinsen. Vigselförrättaren verkade lite kylig och missunnsam.

The end...and the beginning.

fredag, januari 05, 2007

Most wanted











Uppifrån (utan inbördes rangordning):
Johan Glans
Fredrik Ljungberg
Olle Garp
Jonas Leksell
Thomas Öberg
Filip Hammar



Det finns en röd tråd, men den kanske bara jag förstår.

Dagens idolbild



Morgonpassets trubadurer Kristofer och Gustav


Lyssna!

Årstidskoll

3:e januari

tisdag, januari 02, 2007

Lika som bär

Linda Skugge

Anna Maria Corazza Bildt

måndag, januari 01, 2007

Skit

Det förväntas bli ett 7kt bra år, men idag upptäckte jag att det fortfarande är lika outhärdligt att dammsuga.

söndag, december 31, 2006

Humordeklaration

Maggan tipsade mig om årets mest originella, smarta och lysande blogg.
Sådan humor är det mest attraktiva jag vet.

torsdag, december 21, 2006

lördag, december 09, 2006

Tacksägelse

Jag har bubblor i bröstet som behöver komma ut på något sätt. Jag behöver antingen gråta eller skratta. Båda delar skulle funka. Även tårarna skulle nämligen vara av glädje.
Jag har även denna vecka en bra helg (minus trasiga glasögon, nya kommer för övrigt bli klara i veckan) och jag är så tacksam och lycklig över hur mitt liv har blivit. Tänk om jag visste detta när jag var 11 och varannan helg var allt annat än bra. Om 17 år, Josefine, då kommer du ha underbara helger. Visst skulle mitt liv kunna vara bättre på många sätt, men jag känner mig alltså rörd till tårar över det jag ändå har. Just nu väntar jag till exempel på att en fin vän som blivit min vän i år tar med mig på festligheter. Igår var jag med en fin ännu nyare vän och min allra bästa vän på festligheter. Imorgon ska jag träffa mina underbara bokklubbsvänner. Och jag måste luta mig tillbaka en stund för att förundras över att ni alla låter mig vara med.

onsdag, december 06, 2006

Vansinne

Okej, det är inget nytt men jag nöjer med mig att komma med något gammalt.
Hur sjukt är det inte att bo i den här delen av världen? Mörker och kyla är inte mina vänner. (Jag vet, det är upprörande hur varmt det är för årstiden, men jag är kan ändå inte vara annat än tacksam över att den värsta kylen låter vänta på sig).
Jag har varit imponerad av mig själv som stretat på hela hösten men idag säger hela min kropp "Stopp! Lämna landet!". Blev så sömnig kl fyra att jag inte fattade hur jag skulle kunna cykla hem. Försökte inte hålla emot utan la mig i soffan och sov en och en halv timme. Hade två uppgifter för kvällen: äta och gå 50 meter till Konsum och handla lite (jag skulle egentligen behöva gå ut och gå lite också men det insåg jag tidigt att det inte ens var lönt att eftersträva). Lyckades inte med någon av uppgifterna. Åt några mackor och låg sedan i soffan igen. Som tur var underhöll Maggan mig mästerligt på msn, annars hade hela kvällen varit bortkastad.
Nu ska jag gå och lägga mig och innan det blivit ljust igen befinner jag mig på en gympalektion.

P S Vi går inte ens in på sjukdomarna som vintern för med sig. Då måste jag panikbeställa en flygbiljett. D S

tisdag, december 05, 2006

söndag, december 03, 2006

Emergency

Socialt sett har jag en fantastisk helg. Praktiskt sett är den mindre lyckad. Först en lite halvlyckad klippning i fredags och sedan igår gick mina glasögon sönder igen. Det sistnämnda gjorde att jag började kallsvettas, nästan gråta och stressa in till stan. Vad skulle jag göra om de inte gick att laga? Sist fixade min kusin det med något suveränt bygglim, men inte har jag ett suveränt bygglim hemma.
Jag hade 35 minuter på mig innan affärerna stängde. På Blic fick jag "hjälp" av en äcklig dryg gubbe med långa naglar som bara nonchalant konstaterade att han inte kunde hjälpa till med lagningen. När jag frågade hur lång tid det skulle ta att få ett par nya glasögon svarade han lika nonchalant 10 dagar. 10 dagar?!? Inte någon kommentar om hur jag skulle klara mig i två veckor utan fungerande glasögon.
Jag hoppades att Synsam skulle kunna ge mig bättre hjälp. Väl där slöt livräddaren Frida upp eftersom vi egentligen bestämt att vi skulle gå en promenad. På Synsam fick jag dock veta att det inte går att laga plastbågar som gått av. Jag försökte hävda att jag ju haft mina lagade i flera veckor men nej, glasen bara lossnar om man limmar, påstod de. Det enda alternativ de hade var att flytta över glasen till ett par nya bågar, som kostar 2000 spänn.
Frida resonerade mig fram till att ändå prova att limma dem själv. Så vi gick med bestämda steg till Claes Ohlsson. Väl där fanns en hel hylla med lim och vi gick till informationsdisken för lite råd. Vad får man där om inte utmärkt hjälp till hur jag bäst fixar mina trasiga glasögon?
Nu sitter de på näsan igen och jag tycker att expediten på Claes Ohlsson bör starta en svartoptiker.

Nu står fönsterputsning och storstädning på schemat. Snart är det måndag.

fredag, december 01, 2006

Dagens lärdom

Även om du tror att du garderar dig genom att säga till din frisör att du inte vill ha för kort frisyr, säg aldrig mer: "Var inte rädd för att klippa".

Hon tog min skalp.